Arrived @ Amangwe! - Reisverslag uit KwaMbonambi, Zuid-Afrika van Simone Boer - WaarBenJij.nu Arrived @ Amangwe! - Reisverslag uit KwaMbonambi, Zuid-Afrika van Simone Boer - WaarBenJij.nu

Arrived @ Amangwe!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 September 2014 | Zuid-Afrika, KwaMbonambi

Sawubona!

Zo. Mijn eerste Zulu-woordje op papier.
Gisterenmorgen ben ik veilig geland op Durban Airport om 10:05 uur na een lange vlucht via Londen Heathrow en Johannesburg. Alles verliep soepeltjes, ondanks dat ik nauwelijks heb kunnen slapen in het vliegtuig. Op Durban Airport zag ik al snel Amose staan met een bordje 'Amangwe Village'. Amose is de Home Based Care coordinator en waarschijnlijk ga ik veel met hem samenwerken.
Onderweg van Durban naar Amangwe Village heb ik al best veel gezien. Dit deel van Zuid-Afrika is in ieder geval prachtig! Ik heb mijn ogen uitgekeken naar al het natuurschoon en de vriendelijke, gevarieerde mensen:). Echter is het contrast tussen arm en rijk ook al goed zichtbaar geworden toen we boodschappen gingen doen in een stad.. Dat is allemaal wel even wennen, als hier al iets aan te wennen valt.

Aangekomen bij Amangwe Village werd ik hartelijk welkom geheten door de manager (Erna) en nog wat medewerkers van Amangwe. Heel leuk allemaal!
Wel spreken ze bijna allemaal Zulu met elkaar, waar ik nog niet echt heel veel wijzer uit kan worden ;). Ik hou het voorlopig op het Engels, en dat gaat ook prima met ze!
Ik heb een eigen appartementje, in de vorm van een van de vele huisjes die hier op het terrein van Amangwe staan. Ik woon naast de crèche, dus gisterenmiddag stonden er al een aantal kindjes gezellig op de stoep haha :).
Komend weekend ga ik met Amose mee naar zijn kerk, waar de dienst waarschijnlijk speciaal voor mij in het Engels zal worden gehouden...:o Daarover later meer! Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Voor nu laat ik het hier even bij. Aanstaande maandag heb ik mijn eerste meeting met Erna waar we eindelijk echt zullen bespreken wat mijn onderzoek precies in zal gaan houden.
Jullie horen snel weer wat van me :)

Liefs, Simone

  • 05 September 2014 - 22:22

    Betty:

    Leuk Simone! Fijn dat je goed bent aangekomen, geniet van alle indrukken! Ben benieuwd naar je komende verhalen! Groetjes Jan en Betty

  • 06 September 2014 - 14:09

    Anneke Wildeboer:

    Wel een opluchting om te lezen dat je er nu ook werkelijk bent. Wat een belevenis!
    We gaan het van afstand mee beleven. Liefs ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3302

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 December 2014

MSc stage Health & Society in KwaMbonambi

Landen bezocht: